Jaké jsou standardní velikosti a poměry stran fotografií pro marketingové materiály? [Web + tisk]

Porozumění standardním velikostem fotografií a různým poměrům stran – a tomu, k čemu se jednotlivé velikosti a poměry běžně používají – vám pomůže vybrat ty nejlepší skladové fotografie pro vaše marketingové materiály.

V tomto průvodci se budeme zabývat běžnými poměry stran, standardními velikostmi fotografií pro webové i tiskové materiály a tím, kde získat skladové snímky ve správné velikosti – například ve Stock Photo Secrets – abyste měli před publikováním nebo tiskem správné rozlišení.

Pokud se chcete dozvědět více o fotkách a o tom, jak je využít pro své obchodní cíle, podívejte se na náš seznam 102 odborných tipů pro tvorbu vizuálního obsahu pomocí stock obrázků!

Běžné poměry stran

Poměry stran jsou poměr šířky a výšky obrázku. Například obrázek 6 × 4 má poměr stran 3:2, protože na každé 3 jednotky šířky připadají 2 jednotky výšky.

www.shop.stockphotosecrets.com buy image
Copyright 2020 Ingram Image / StockPhotoSecrets Shop, všechna práva vyhrazena.

Poměry stran obrazu neodkazují na konkrétní míry, jako jsou palce nebo centimetry. Odkazuje pouze na to, jak je obrázek vysoký v porovnání s tím, jak je široký, a to tak jak to odrážejí tyto běžné velikosti:

  • Poměr 1:1 – dokonalý čtvercový formát; používá se pro sociální média, nejčastěji pro příspěvky na Instagramu a profilové fotografie na Facebooku a v dalších mobilních aplikacích.
  • Poměr 3:2 – obdélník; používá se pro tisk fotografií (obvykle na fotopapír) a pro běžné velikosti rámečků na obrázky.
  • Poměr 4:3 – obdélník; používá se pro obrazovky televizorů, fotoaparátů a stolních počítačů.
  • Poměr 16:9 – široký obdélník; širokoúhlé formáty se používají pro video, diapozitivy, širokoúhlé televizory a většinu titulních obrázků na sociálních sítích. To odpovídá poměru stran 1920 x 1080, který je velmi populární jako rozlišení ultra HD pro video obsah.

Výběr obrázků ve správném poměru stran pro médium, na kterém je chcete prohlížet, zajistí zobrazení přes celou obrazovku ve vysokém rozlišení, což je naprosto žádoucí. Tím spíše, když budete pracovat s responzivním designem, který se musí přizpůsobit více obrazovkám, jako například obrázky newsletteru. Toho můžete dosáhnout tak, že si pořídíte obrázky, jejichž původní poměr stran odpovídá vašim potřebám, nebo je před nahráním do finálního média jinak zmenšíte podle přednastaveného rozměru.

Když už jsme u tématu marketingu, zvážili jste barevnou strategii své značky? Přečtěte si našeho průvodce nejlepšími barevnými kombinacemi pro budování značky a dozvíte více!
back to menu ↑

Standardní velikosti fotografií pro web: Facebook, Instagram, …

Zde je průvodce standardními velikostmi obrázků pro sociální média a další oblíbené platformy:

Facebook

Profilový obrázek na Facebooku: 360 × 360 pixelů; poměr stran 1:1.

Fotografie na titulní straně Facebooku: 820 pixelů na šířku x 312 pixelů na výšku; širokoúhlý poměr stran 16:9.

Příspěvek na Facebooku: 1200 × 1200 pixelů; poměr stran 1:1.

Související: Přečtěte si, co dělat a nedělat s fotkami na Facebooku

Instagram

Profilový obrázek na Instagramu: 110 × 110 pixelů; poměr stran 1:1.

Příspěvek na Instagramu: 1080 × 1080 pixelů; poměr stran 1:1.

Související: Hledání dokonalých fotografií pro Instagram

Twitter

Profilový obrázek na Twitteru: 400 x 400 pixelů; čtvercový poměr stran 1:1.

Twitter cover picture: 1500 x 500 pixel

Obrázek v příspěvku na Twitteru: 1500 x 500 pixelů

Karta na Twitteru: 1200 x 628 pixelů; poměr stran 1,91:1

Pinterest

Profilový obrázek na Pinterestu: 600 × 600 pixelů; poměr stran 1:1.

Pinterest post: 1000 × 1500 pixelů nebo jakýkoli poměr stran 2:3.

LinkedIn

Profilový obrázek společnosti na LinkedIn: 400 × 400 pixelů; poměr stran 1:1.

Titulní fotografie společnosti na LinkedIn: 1584 × 396 pixelů; poměr stran 4:1.

Příspěvek na LinkedIn: 1200 × 628 pixelů

Související: Ovládněte stock fotografie pro marketing na LinkedIn.

Twitch

Profilový obrázek na Twitchi: 1600 x 1600 pixelů; poměr stran 1:1

Obrázek banneru Twitch: 1920 x 480 pixelů; poměr stran 4:1.

Zabředli jste do obrázku, který je ideální pro zamýšlené použití, ale je příliš malý pro požadovanou platformu? Žádný problém! Stačí použít náš skvělý nástroj AI Image Upscaler a zvětšit jej bez ztráty rozlišení. Můžete získat 3 bezplatné zvětšení až na dvojnásobné zvětšení a nyní si díky naší speciální nabídce můžete odemknout také 10 bezplatných zvětšení obrázku až na 8x!
back to menu ↑

Jak optimalizovat fotky pro web

Pokud digitální obrázky nejsou optimalizovány pro web, zpomalují rychlost načítání webu. Čím déle se vaše stránky načítají, tím větší je pravděpodobnost, že potenciální klienti nebo zákazníci kliknou pryč dříve, než se načtou. Neoptimalizované obrázky mohou znamenat ztrátu obchodu.

Do optimalizace obrázků patří mnoho věcí, ale zde jsou tři velmi jednoduché tipy pro začátečníky v oblasti úprav fotografií:

  • Nepoužívejte největší velikost obrázku. Velmi velké obrázky s vysokým rozlišením zabírají místo, což je pro web zbytečné. Změňte velikost souboru bez ztráty kvality obrázku pomocí tohoto nástroje od společnosti TinyPNG.
  • Obrázek pojmenujte popisně. Možná budete v pokušení nechat obrázek pojmenovaný řetězcem písmen a čísel, ale to vaší webové stránce nepomůže. Místo toho změňte název tak, aby odrážel to, co je na fotografii.

Podívejte se například na následující obrázek:

Tote bag with daisy bouquet on wooden table
Copyright 2019 Stockphotosecrets, všechna práva vyhrazena.

Pojmenování „Latkova_taska_maketa.jpg“ bude pro optimalizaci vašich webových stránek mnohem užitečnější než ponechání názvu „DSC20194.jpg“.

  • Používejte funkční obrázky. Snažte se používat pouze obrázky, které jsou funkční pro váš obsah, a ne pouze dekorativní.
back to menu ↑

Standardní velikosti k tisku

Tištěné marketingové materiály jsou užitečné pro místní marketing. Pokud máte kamenný obchod nebo propagujete nějakou událost, jedná se o standardní velikosti tiskových obrázků, které budete potřebovat k vytvoření tištěných marketingových materiálů:

  • 4 × 6 nebo 5 × 7 – standardní velikosti pohlednic
  • 8,5 × 11 (nebo A4) – standardní velikost letáku
  • 11 × 14 nebo 18 × 25 – standardní velikosti plakátů
back to menu ↑

Kde získat stock fotografie pro vaši příští kampaň

Ať už je váš příští marketingový projekt jakýkoli, existuje spousta zdrojů stockových obrázků, kde najdete tyto standardní velikosti obrázků pro marketingové materiály:

StockPhotoSecrets Shop – Royalty-Free snímky pro komerční využití pro každý rozpočetlogo Stockphotosecrets

StockPhotoSecrets je nejlepším zdrojem pro malé a střední podniky, které mohou získat kvalitní stock snímky za skvělou cenu. Můžete získat snímky v jakékoliv velikosti, kterou potřebujete, protože Stock Photo Secrets neváže cenu na velikost snímku. Platíte pouze za stažení.

Kromě toho si můžete zakoupit balíčky obrázků nebo předplatné podle toho, kolik obrázků měsíčně potřebujete. Nejvíce získáte s předplatným, ale balíčky obrázků mohou být vše, co potřebujete, pokud nepoužíváte stock obrázky často. Dostupné cenové plány si prohlédněte zde.

Photocase – Jedinečné obrázky pro vaše marketingové materiályLogo Photocase

Photocase je nejlepším dostupným zdrojem autentických a upřímných fotografií pro vaše projekty. Mají velmi vysoké nároky na přijímané snímky, takže i když je jejich knihovna menší, je velmi kvalitní.

Můžete si zakoupit jednotlivé obrázky, jejichž cena se pohybuje od 13 do 38 EUR (asi od 333 do 974 Kč), protože každý obrázek má jinou cenu v závislosti na velikosti, kterou potřebujete. Chcete-li se o této stockové agentuře dozvědět více, podívejte se na naši obsáhlou recenzi.

A pokud se rozhodnete, že je to pro vás ta pravá fotobanka, využijte náš exkluzivní slevový kód Photocase pro pět fotografických kreditů ZDARMA a 15% slevu z nákupu.

Shutterstock – Největší knihovna pro vaše marketingové potřebylogo Shutterstock

Shutterstock je jedním z nejznámějších zdrojů stock fotografií s více než 350 miliony dostupných fotografií, vektorů a ilustrací. Je to další agentura s přísnými pravidly pro zadávání a rozmanitost dostupného obsahu, a je obrovská, aby se hodila pro každou marketingovou kampaň.

Podobně jako u služby Stock Photo Secrets si Shutterstock neúčtuje poplatky podle velikosti obrázku, ale pouze za stažení. Takže ať už potřebujete obrázek na web, nebo na tištěný plakát, bude vás to stát stejně.

Podívejte se na naši podrobnou recenzi fotobanky Shutterstock a získejte slevu 15 procent z nákupu s naším exkluzivním slevovým kódem.

iStock – Cenově dostupné a kvalitní snímky pro každý projekt

logo iStock

iStock, microsite společnosti Getty Images je cenově dostupnou alternativou k tomuto známému webu. Na jejich stránkách najdete všechny kvalitní fotografie, které můžete potřebovat, a to za cenu, která vás nadchne.

IStock má dvě cenové nabídky: balíčky obrázků nebo měsíční předplatné, které se oceňuje podle kolekce, nikoli podle velikosti obrázku. Jednotlivé obrázky prostřednictvím balíčků obrázků nakonec stojí 24 až 33 EUR (615 až 846 Kč) za kus, což zní jako vysoká částka. Kvalita iStocku je však také vysoká, takže dostanete to, za co si zaplatíte. Předplatné se pohybuje mezi 70 a 266 EUR (1 794 a 6816 Kč) měsíčně v závislosti na tom, kolik stažení potřebujete.

Pokud je to pro vás příliš velká částka, podívejte se na tento seznam nejlepších levných webů se stock fotografiemi. V opačném případě si přečtěte naši úplnou recenzi společnosti iStock a získejte na omezenou dobu slevu 20 procent na nákup u společnosti iStock.

Adobe Stock -Nejlepší zdroj pro grafické designérylogo Adobe Stock

Pokud jste grafický designér, pravděpodobně už znáte službu Creative Cloud od společnosti Adobe. Zůstaňte u stejné fantastické platformy prostřednictvím služby Adobe Stock, která nabízí vynikající výběr kvalitních a kreativních fotografií.

V souladu s licencí Creative Cloud je služba Adobe Stock službou pouze pro předplatitele, kde se cena obrázků neurčuje podle velikosti, ale pouze podle počtu stažení. Přečtěte si naši podrobnou recenzi služby Adobe Stock a nezapomeňte si ji vyzkoušet, díky zkušební verzi si první měsíc stáhnete 10 obrázků ZDARMA.

back to menu ↑

Různé velikosti obrázků pro každou marketingovou kampaň

Od rozsáhlé knihovny Shutterstock až po cenově dostupný iStock – určitě najdete obrázky, které potřebujete pro svou příští marketingovou kampaň. Doufáme, že tento průvodce standardními velikostmi obrázků byl užitečný pro usnadnění tvorby marketingových materiálů – tištěných i digitálních.

Máte nějaké dotazy? Dejte nám vědět v komentářích níže!

Jsem vydavatel a podnikatel v oblasti produktů na fotobankách, zaměřuji se na poskytování informací a řešení pro kupující, přispěvovatele a agentury s cílem přispět k růstu a rozvoji tohoto odvětví.Já jsem zakladatelem a redaktorem Stock Photo Press, jedné z největších sítí on-line časopisů v tomto odvětví a zakladatel Microstock Expo, jediná konference věnovaná segmentu microstock.Proto jsem vytvořil několik softwarových řešení v stock photography, jako PixelRockstar a WordPress Plugin.Jsem vracejícím se řečníkem na fotografické scéně Photokina a průmyslovým poradcem společnosti StockPhotoInsight. Jsem vášnivý v oblasti technologií, marketingu a vizuálních snímků.

Rádi se dovíme, co si o tom myslíte vy.

Leave a reply

Fotobanka
Logo