Shutterstock je z nějakého důvodu jednou z nejpopulárnějších a nejúspěšnějších agentur na fotografie: všichni milujeme obrázky Shutterstocku. Ale rozumíme všichni licencování a známe licenci Shutterstocku?
Dnes se budeme zabývat licenční smlouvou Shutterstocku. Vysvětlíme všechny jejich podmínky a poskytneme vám o nich všechny relevantní informace.
Tímto způsobem se nejen ujistíte, že fotografie Shutterstocku používáte správně, ale také to, že z nich budete mít všechny možné výhody! Vzhledem k tomu, že vytvářejí jedny z nejlepších obrázků pro marketingové účely, to rozhodně stojí za váš čas!
Začneme, ne?
Základy rozdělení licence Shutterstock
Než se podíváme na podrobnosti, pojďme si vysvětlit principy smlouvy o používání obrázků ze Shutterstocku, které najdete zde, abychom mohli začít od základu.
Začneme tím, že si uvedeme, že Shutterstock.com je jedním z nejlepších webů s fotobankovými fotografiemi současnosti a od svého uvedení na trh v roce 2003 je trvale na špičce v oboru fotobankových fotografií. Věříme, že jejich licenční podmínky nestojí za to znát jen z důvodu používání obsahu Shutterstocku, ale také proto, že jsou příkladem licenční smlouvy na média, která inspiruje mnoho dalších agentur.
Doufáme, že toto čtení vám pomůže nejen pochopit, jak Shutterstock funguje, a také to, proč si účtují poplatky za své služby.
Další informace o nákladech na licence Shutterstock najdete v našem podrobném článku se vším, co potřebujete vědět o cenách Shutterstocku!
Co je to Royalty Free licence
Shutterstock funguje na základě licenční smlouvy Royalty-Free, což znamená, že poplatek, který zaplatíte za obrázek (ať už prostřednictvím předplatného fotografie nebo balíčku obrázků), je jediný poplatek, který za něj kdy zaplatíte. Jakmile získáte licenci a zaplatíte, nebudete již muset znovu platit licenční poplatky za použití uvedeného obrázku.
Mějte na paměti, že stejná licence Royalty Free platí pro všechny obrázky, které stáhnete s novou zkušební verzí Shutterstock, což je činí ještě cennějšími, protože většina ostatních bezplatných fotografií z webu je pod Creativer Commons nebo pod public domain, ale na Shutterstocku jsou všechny ověřeny a hlídány.
Jedná se o osobní licenci pro jednoho uživatele
V Shutterstocku najdete i licence pro více uživatelů, licence pro týmy a také firemní dohody pro společnosti a firmy. Nejběžnější je však osobní individuální licence: jeden zákazník používá svůj účet k licencování (stahování) a používá fotografie v různých projektech. Toto je možnost licence, kterou zde dnes analyzujeme.
Licence pro komerční použití
Shutterstock má k dispozici dva typy licencí, i když oba royalty-free. Jedním z nich je použití obrázků pro komerční účely: marketing, reklama, branding a všechna další použití spojená s obchodními aktivitami, jejichž cílem je generovat zisk. Druhý je určen pouze pro redakční použití a má jinou sadu práv a omezení. Pokud máte pochybnosti o tom, jakou licenci potřebujete, poradíme vám s naším článkem vysvětlujícím, kdy použít komerční licenci a kdy redakční.
Teď se zaměříme na výše uvedenou (Licence pro komerční použití), která se týká většiny kreativců a vlastníků firem, kteří nás čtou. – Pokud jste to vy, podívejte se na našeho průvodce se 102 Expertními tipy pro vytváření vizuálního obsahu, je to zlatý důl!
Pokud jste vydavatel, pokračujte ve čtení! Licence Commercial má aplikace i pro blogy, elektronické knihy a tisk.
Můžete si však také přečíst tento článek, který vysvětluje redakční obrázky a podívat se kde najít nejlepší redakční obrázky online, zjistíte, že Shutterstock Editorial je velmi dobrý poskytovatel!
Zaměření na licence k obrázkům
Shutterstock je vysoce kvalitní služba mediálních médií pro kreativní profesionály, a proto nabízí více než jen statické obrázky. Mají vyhrazené knihovny pro stopáž a zvuk a každý z těchto mediálních formátů má příslušné licenční podmínky.
V tomto článku studujeme licenci k obrázku, protože fotografie a obrázky jsou stále mediálními kreativami číslo jedna a nejrozsáhleji používanými napříč platformami a médii. Když už mluvíme o tom, měli byste se podívat na náš rozpis standardních velikostí obrázků pro marketingové materiály, máme podrobně popsány všechny standardy různých platforem!
Kód ke slevovému kupónu Shutterstock Pro (dříve běžné předplatné Shutterstock)
Tento kupón vám ušetří 15 % na předplatném jakéhokoli obrázku a balíčku obrázků!
Licence se vydává pouze k legálnímu, autorizovanému stažení bez vodoznaku.
Všechny snímky Shutterstock jsou označeny vodoznakem s logem Shutterstock na jejich webových stránkách. To má zabránit jejich nelegálnímu stahování a používání bez licence. Jediný způsob, jak získat platnou licenci od společnosti Shutterstock, je stáhnout soubory z jejich autorizovaných zdrojů (tj. z jejich tlačítek pro stažení).
Existují způsoby, jak to provést, a to jak placené, tak i bezplatné. Zde se dozvíte 5 způsobů, jak si stáhnout fotografie ze služby Shutterstock bez vodoznaku (s platnou licencí).
Vysvětlení licenčních podmínek Shutterstocku
Dobře, je čas pustit se do práce. Toto znamená licenci Shutterstock:
#1. Nevýhradní, nepřenosné, celosvětové, trvalé
Toto je podstata smlouvy, kterou schvalujete při stahování obrázku ze služby Shutterstock, takže je velmi důležité plně obsahu porozumět.
Je to tak jasné, jak to jen může být: licencovaný obrázek můžete upravovat, upravovat a používat, jakkoli chcete, kdekoli chcete, v libovolném počtu projektů, navždy. Mějte na paměti, že ostatní mohou také licencovat a používat stejný obrázek ve stejnou dobu jako vy.
Licencovaný obrázek nemůžete dále prodávat, darovat ani převádět na nikoho pro jeho použití tak, jak je. Tato licence se vztahuje pouze na vás a za její použití nesete výhradní odpovědnost vy.
#2. Standardní licence
Nyní začínáme být konkrétní. Toto podrobně popisuje „CO MŮŽETE“, které jsme právě shrnuli, přičemž jasně ukazuje mnoho možností v obrázcích Shutterstock pro firmy a kreativce, ale také implikuje některé důležité „CO NESMÍTE“, které byly dosud neznámé.
Digitální použití zahrnuje všechny hlavní účely, jako jsou webové stránky, online a mobilní reklama, sociální média, e-mailový marketing, aplikace, software, digitální publikování a další. Počet zhlédnutí / návštěvníků není nijak omezen.
Výtisky, jako jsou obaly, kancelářské potřeby, POS reklama, reklama ve fyzických publikacích, na billboardech atd., Jsou omezeny na 500 000 výtisků.
Zvláštní případ je film, video, televizní seriál, reklama a video produkce pro online streamovací platformy (jako je YouTube nebo Vimeo). Kde máte povoleno používat fotografie Shutterstocku, ale pokud produkční rozpočet nepřesáhne 10 000 $ (asi 222 500 Kč).
Nemůžete překročit 500 000 fyzických kopií nebo použít obrázky v audiovizuálních produkcích, jejichž výroba stojí více než 10 000 $ (asi 222 500 Kč). Fotografie nelze použít v produktech, které poté prodáte na maloobchodním modelu (například trička nebo plátna).
Co když tedy potřebujete více než 500 000 výtisků, máte velkorozpočtovou produkci, ve které chcete použít obrázky nebo chcete použít sériové fotografie na design k dalšímu prodeji a vydělávání peněz? Existuje řešení: rozšířená lince od Shutterstocku. Pokračujte ve čtení a dozvíte se více!
#3. Obecná omezení
Další velmi důležité podrobnosti, tentokrát o věcech, které s obrázky Shutterstocku kategoricky nemůžete dělat. Jedná se o omezení, která nelze překonat (což znamená, že rozšířená licence neodstraňuje zákazy). Je tedy velmi důležité je znát.
Zbytek tvoří takzvaná „ustanovení o citlivém používání“, která omezují použití, která by mohla vést k morálním nebo osobním konfliktům:
- Použití v pornografii nebo obsahu, který by mohl být vnímán jako pomlouvačný, klamný nebo jakýmkoli způsobem nezákonný, je zakázáno.
- Rovněž není povoleno používat fotografie lidí (modelů), které je vystavují „špatnému světlu“ nebo jiným způsobem, který by mohl být považován za negativní. To znamená, že témata, jako je pornografie, obsah pro dospělé, seznamovací a doprovodné služby, politická podpora, propagace produktů ohrožujících zdraví (jako je tabák), obsah spojený s náboženstvím nebo o tělesném či duševním postižení, stejně jako nemorální nebo trestná činnost, jsou nepovolená.
#4. Rozšířená licence
Pamatujete si na konci bodu 2, že jsme řekli, že rozšířená licence je řešením, pokud potřebujete odstranit limit tisku, limit rozpočtu nebo zákaz dalšího prodeje? Nedělali jsme si srandu!
Rozšířená licence společnosti Shutterstock doslova rozšiřuje všechna užívací práva ke standardní dohodě přidáním dalších možností, která výše uvedená omezení vymažou, čímž se zvýší flexibilita a příjmy.
Co tedy zahrnuje rozšířená licence?
- Neomezený počet kopií pro všechna použití tisku akceptovaná ve standardní licenci
- Neomezený rozpočet pro všechna použití audiovizuální produkce zahrnutá ve standardní licenci
- Schopnost používat fotografie Shutterstocku na zboží (k prodeji nebo propagaci) a digitálních šablonách. Další informace o tomto najdete v našem článku, kde najdete obrázky, které se použijí v produktech pro další prodej.
A rozšířená? Vzhledem k tomu, že vám poskytuje širší práva na užívání, dává smysl, že obrázky podle této smlouvy mají vyšší cenu než ty, které mají standardní licenci. Rozšířené licence jsou k dispozici pro libovolný obrázek v knihovně Shutterstocku a můžete si je zakoupit na vyžádání v rozšířených licenčních balíčcích od 99,50 $ (2 214 Kč) za obrázek.
Všechny podrobnosti najdete v našem vysvětlujícím článku o cenách Shutterstock.
#5. Záruky a prohlášení
Jakkoli se to může zdát obecné, tato část pojmů je ve skutečnosti poměrně důležitá! Možná jste si u nás přečetli, že jsme vás varovali před nebezpečím používání bezplatných fotografií z Googlu nebo webu ve vašich návrzích (a pokud jste to neudělali, měli byste to opravdu udělat!). Hlavním důvodem, proč jsou bezplatné obrázky tak nebezpečné, je to, že nikdo nezaručuje jejich legálnost, takže jdete v zásadě na své vlastní riziko a bez spousty informací o tom, jak velké toto riziko může být.
To je to, co vám dává naprostý klid, pokud jde o použití těchto fotografií v komerčně zaměřených projektech, a to, co dodává obrazům a službám Shutterstocku ještě větší hodnotu.
#6. Poplatek za odškodnění
Dalším důležitým bodem, který je třeba vědět o licenci Shutterstocku, jsou podmínky, za kterých budou proplácet legálnost svých obrázků prostřednictvím odškodnění.
Jak je uvedeno v jejich podmínkách, za předpokladu, že při používání obrazu Shutterstock budete dodržovat všechny licenční podmínky, agentura vás odškodní v případě právních nároků vznesených proti obrazu nebo vašemu použití a výše částky tohoto odškodnění závisí na tom, jakou licenční verzi zakoupíte:
- Standardní licence má poplatek za odškodnění 10 000 $ (222 500 Kč)
- Rozšířená licence má poplatek za odškodnění 250 000 $ (5 563 000 Kč)
Stručně řečeno, takto jste finančně a právně chráněni, když používáte fotografie Shutterstock (samozřejmě pokud je používáte správně).
Rovněž však upřesňují, že pokud vaše zneužití obrázku povede k právním nárokům vůči společnosti Shutterstock, budete odpovědni a budete povinni je odškodnit. Proto je tak důležité plně pochopit jejich licenční podmínky!
#7. Porovnání licencí – Jakou licenci potřebujete?
Pokud si nejste jisti, která z licenčních verzí vám nejlépe vyhovuje, Shutterstock přidává trochu pomoci s tímto srovnávacím seznamem.
Zúžené podmínky vám pomohou snadno určit, které podmínky by pro vás byly nejlepší z hlediska nákladů, přínosů a pokrytí.
- Potřebuji udělat 100 000 letáků na propagaci svých služeb na velkém festivalu a použiji stejný obrazový design na 10 000 kloboucích, které budu rozdávat na místě konání.
Licence: Když není v úmyslu prodat klobouky znovu, na počet kopií potřebných pro letáky NEPotřebuje rozšířenou licenci (můžete si vytisknout až 500 000 letáků, než je budete potřebovat) – standardní licence je v pořádku.
- Chci obrázek pro jeden velký billboard v oblasti s vysokým provozem v mém městě.
Licence: Standardní licence je k tomu ideální. Navzdory velkému projektu a jeho potenciálním výsledkům je jeden billboard pokryt.
- Chtěl bych použít obrázek v designu mobilní aplikace, který má v úmyslu použít tisíce lidí.Licence: Bez ohledu na velikost očekávaného publika je standardní licence vhodná pro používání obrázků v aplikacích.
- Vytvářím deset velkých pláten a chci použít obrázky Shutterstock s překrytým textem a prodávám je lidem, aby si ozdobili své domovy.
Licence: Je v pořádku znovu prodat obrázek, pokud je pozměněn textem a je použit v konečném produktu, ale pouze pod rozšířenou licencí, dokonce pouze pro 10 položek.
- Můj klient chce, abych pro jeho společnost vytvořil design s obrázkem pro vizitky, hlavičkové papíry, obálky a další drobné papírnické zboží. Kupuje tento design ode mě a vezme ho do jiné společnosti, aby položky vytiskl.
Licence: Standardní licence vyhovuje, protože nebude existovat více než 500 000 výtisků tohoto designu. Skutečnost, že prodáváte finální dílo jedné osobě, nelze kvalifikovat jako maloobchodní prodej, takže není potřeba rozšířená licence.
Navrhněte kreativní vizuály s obrázky Shutterstock
Nyní jste se dozvěděli vše, co potřebujete vědět o licenci Shutterstock, abyste mohli vytěžit hodnotu ze svých fotobankových fotek a hrát si bezpečně, co se týče použití a pokrytí, máte vše, abyste mohli začít stahovat obrázky z Shutterstocku a vytvářet skvělý vizuální obsah pro své podnikání nebo projekt!
V neposlední řadě si vezměte tyto užitečné tipy pro nákup snímků na Shutterstocku:
- Můžete se zdarma zaregistrovat na Shutterstocku a prozkoumat jejich rozsáhlou knihovnu
- Vše o společnosti se můžete dozvědět v naší recenzi Shutterstocku
- Můžete vyzkoušet Shutterstock zdarma po dobu 30 dnů!
- Pomocí našich speciálních slevových kódů Shutterstock můžete ušetřit až 15% na svých fotografiích
Šťastné navrhování!
Nenašli jste informace o licenci společnosti Shutterstock? Zeptejte se zde
🤓 Potřebuji více informací o licenci Shutterstock
🤨 Mám dotaz ohledně licence Shutterstock
🤔 Nevím, jestli je pro mě Shutterstock a jeho licence vhodná
🙄 Něco jiného…